مرکز جهاد کشاورزی حکم آباد
علمی،آموزشی،اطلاع رسانی

زمان و میزان مناسب استفاده از روغن ولک خواص درمانی هندوانه خواص پرتقال میوه نوروزی...... (ثروتمند بودن دلیلی قطعی بر بخشندگی نیست) دیگر نگران نباشید کود و سم غیر شیمیایی در راه بازار است...... جدید ترین عناوین خبری دنیای کشاورزی بیشتر در مورد دمنوش ها بدانید.... کمک 10 هزار میلیارد ریالی جهت آبیاری تحت فشار با رعایت این عوامل دیگه از شر پسیل راحت میشین..... چگونه عسل طبیی را بشناسیم در مورد پسته بیشتر بدانیم کوچکترین هندوانه جهان درمان فوری سرما خوردگی نگاه به زندگی....... خواص دارویی زیره سیاه روزهای خوب خواهد آمد..........؟؟؟؟ تقویم باغی خواص دارویی پیاز یا بهتر بگم داروخانه کامل بخونید ضرر نمی کنید


کوچکترین هندوانه جهان

                  

کوچکترین هندوانه جهان

12:45:41 1392-10-28

به گزارش گروه خواندنی‌های خبرگزاری فارس، تصاویری که مشاهده می‌کنید، تصاویری از کوچکترین هندوانه جهان است.

شاید تصور کنید که این هندوانه حاصل دستکاری ژنتیکی انسان‌ها باشد، در حالی‌که باید گفت، این هندوانه کاملا طبیعی است و میوه یکی از قدیمی‌ترین درختانی است که در آمریکای جنوبی می‌روید و «پپکینو ملون» نامیده می‌شود.

                  

این هندوانه تنها 3 سانتی طول و 2 سانتی‌ متر قطر دارد و کاملا مشابه هندوانه‌های عادی است.

اما درون آن به رنگ سبز است و طعمی مشابه خیار دارد.

                  

 



:: برچسب‌ها: کوچکترین هندوانه, هندوانه با طعم خیار, هندوانه 3سانتی,

نویسنده : مهندس حارث آبادی تاریخ : دو شنبه 30 دی 1392

درمان فوری سرما خوردگی

درمان فوری برای سرماخوردگی

 


در دوره‌ی سرماخوردگی برای خودتان جوشانده‌های مناسب و سوپ مرغ،  تهیه و میل کنید.

 

 

آب ریزش بینی، بی حالی، کیپ شدن دماغ و غیره از علائم شایع سرماخوردگی است که احساس ناخوشایند به همه می‌دهد. در این مقاله چند روش سریع برای درمان این علائم ارائه می‌دهیم.

 

مایعات گرم زیادی بنوشید

نوشیدن آب، بدن را تمیز می‌کند. در واقع نوشیدن آب توکسین‌ها یا همان سموم بدن و باکتری‌ها و ویروس‌ها را دفع می‌کند. لازم است که روزانه یک و نیم لیتر آب مصرف شود.

در دوره‌ی سرماخوردگی برای خودتان جوشانده‌های مناسب و سوپ مرغ، تهیه و میل کنید.

سوپ داغ با پیاز، سیر و اندکی فلفل مجاری تنفسی را باز می‌کند. توصیه می‌کنیم شربت عسل، لیموترش و آب جوش میل کنید. این شربت حساسیت سینه را تسکین می‌دهد و دارای قدرت ضدعفونی کنندگی بالایی است.

 

آویشن دم کنید

آویشن سرشار از «فنول» است برای همین یک ضدعفونی کننده موثر می‌شود که با بیماری‌های مجاری تنفسی مقابله می‌کند. متخصصان معتقدند که این گیاه در درمان التهاب مجاری تنفسی بسیار موثر عمل می‌کند.

برای بهره‌مندی از خواص سیر توصیه می‌کنیم دو حبه سیر را له کنید و سپس آن‌را با شیر یا آب گوشت یا آب مرغ بجوشانید و داغ میل کنید

 

دو قاشق چای‌خوری آویشن را در یک فنجان آب جوش ریخته و اجازه دهید به مدت 10 دقیقه دم بکشد. محلول را صاف کنید و روزانه سه مرتبه از این دم کرده میل کنید.

 

سیر را دریابید

سیر حاوی ماده ایی به نام «آلیسین» است که خواص ضدعفونی کنندگی و ضدباکتریایی است. نتایج یک پژوهش آمریکایی نشان می‌دهد افرادی که روزانه سیر مصرف می‌کنند کمتر سرما می‌خورند و زمانی که دچار سرماخوردگی می‌شوند علائم سرماخوردگی‌شان خیلی زود از بین می‌رود.

برای بهره‌مندی از خواص سیر توصیه می‌کنیم دو حبه سیر را له کنید و سپس آن‌را با شیر یا آب گوشت یا آب مرغ بجوشانید و داغ میل کنید.

 

شربت پیاز

پیاز ضدعفونی کننده‌ی موثری است. پیاز پخته شده خلط آور است و به این ترتیب باعث تسکین گلو شده و ترشحات برونشیتی و علائم سرماخوردگی را از بین می‌برد.

100 گرم پیاز را خرد کنید و در 20 سی‌سی لیتر آب و به مدت 20 دقیقه بجوشانید. محلول را صاف کرده و 1 قاشق غذاخوری عسل به آن اضافه کنید. دوباره محلول را روی حرارت گذاشته و اجازه دهید مثل شربت غلیظ شود. روزانه 2 تا 6 قاشق چای‌خوری از این شربت میل کنید.

 

با اسطوخودوس بخور کنید

بخور دادن در دوره‌ی سرماخوردگی باعث می‌شود که مجاری تنفسی باز شود. به خاطر اینکه گرما باعث انبساط رگ‌های خونی و افزایش سرعت جریان خون می‌شود و به این ترتیب سرعت عکس‌العمل سیستم ایمنی بدن را بالا می‌برد. توجه داشته باشید که خود بخار تأثیر مفیدی در درمان سرماخوردگی دارد. حمام، سونا و حتی دوش آب گرم باعث بهبود سرماخوردگی می‌شود.

یکی از بخورهای مفید بخور با اسطوخودوس است. برای این کار 5 قطره روغن اسطوخودوس را به یک کاسه آب داغ اضافه کنید و به مدت 15 دقیقه بخور دهید. اگر سرماخوردگی‌تان شدید بود این کار را روزی سه مرتبه تکرار کنید. در صورتی که سرماخوردگی‌تان خفیف بود یک مرتبه قبل از خواب بخور اسطوخودوس دهید. باید بدانید اسطوخودوس خواص ضدعفونی کننده و ضدالتهابی دارد که ترشحات بینی را بهبود می‌دهد.

 

سینه‌تان را با اکالیپتوس ماساژ دهید

اکالیپتوس به طوری موثر با بیمارهای تنفسی مقابله می‌کند. به خاطر اینکه این گیاه ضدعفونی کننده و خلط آور است. خواص دارویی این گیاه مدیون ماده ایی به نام اوکالیپتول است. این ماده به طور مستقیم روی سلول‌های برونشیت تأثیر می‌گذارد.

پیاز پخته شده خلط آور است و به این ترتیب باعث تسکین گلو شده و ترشحات برونشیتی و علائم سرماخوردگی را از بین می‌برد

 

ترکیبات اکالیپتوس ترشحات ریوی را روان کرده و دفع آن‌ها را آسان‌تر می‌سازند. این گیاه التهاب مجاری تنفسی را درمان می‌کند.زمانی که سرما می‌خورید 15 تا 20 قطره روغن اکالیپتوس را در 25 میلی گرم روغن مایع گیاهی ریخته و سینه‌تان را با آن ماساژ دهید. هر روز 3 مرتبه این کار را تکرار کنید.

 

آب نمک

شستشو دادن بینی با سرم شستشو یا آب نمک معمولی باعث تمیز شدن مجاری بینی و از بین رفتن خلط می‌شود. زمانی که مجاری تنفسی شستشو داده نشود شرایطی به وجود می‌آید که میکروب‌ها در مجاری تنفسی بیشتر شوند.

برای شستشوی مجاری تنفسی‌تان یک لیتر آب را با یک قاشق چای‌خوری پُر نمک بجوشانید و بگذارید تا خنک شود. آب نمک را در مشتتان ریخته و وارد سوراخ‌های بینتان کرده سرتان را به عقب ببرید به طوری که آب نمک وارد مجاری بینی‌تان شود و مخاط را تمیز کند. هر روز این کار را چندین با تکرار کنید خواهید دید که به زودی علائم بیماری‌تان رفع خواهد شد.

 

 



:: برچسب‌ها: درمان،سرماخوردگی،فوری پیاز،اسطوخودوس،اکالیپتوس،آویشن،سیر,

نویسنده : مهندس حارث آبادی تاریخ : شنبه 21 دی 1392

نگاه به زندگی.......

سعی نکن مثل طوطی فقط تقلید کنی،اول به خوب و بد آن بیندیش بعد تقلید کن.............

مثل عقاب باش به همه چیز بنگر (نگاهی با ظرافت کامل...........)



:: برچسب‌ها: نگاه به زندگی, دید متفاوت, ,

نویسنده : مهندس حارث آبادی تاریخ : چهار شنبه 18 دی 1392

خواص دارویی زیره سیاه

خواص دارویی زیره سیاه

آريا: قسمت‌ مورد استفاده‌ داروي‌ زيره‌ سياه‌ ميوه‌ آن‌ است‌ که‌ در تيره‌ ماه‌ سال‌ دوم‌ باقطع‌ کامل‌ گياه‌ صورت‌ مي‌گيرد و مي‌گذارند تا برسد.

نام‌هاي‌ رايج‌ زيره سياه:زيره‌، زيره‌ رومي‌، زيره کرماني‌، شاه‌زيره‌، کرويا، کمون‌ رومي‌،قرنباد.

زيره‌ سياه‌ گياهي‌ است‌ دوساله‌ که‌ ارتفاع‌ آن‌ به‌ 30 تا 80 سانتيمتر مي‌رسد، ريشه‌اش‌ راست‌ و دوکي‌ شکل‌ و گوشت‌دار و ساقه‌اش‌ بي‌کرک‌ و شفاف‌ است‌ و برگ هايش‌ به‌ رنگ‌ سبز و در قسمت‌ فوقاني‌ ساقه‌ داراي‌ دمبرگ‌ کوتاهي‌ است‌ که‌انتهاي‌ آن‌ به‌صورت‌ غلافي‌ ساقه‌ را فرامي‌گيرد، گل‌ آذين‌ آن‌ چتر مرکب‌ و گل هايش‌ کوچک‌ و سفيد رنگ‌ است‌ و ميوه‌اش‌ بيضي‌ شکل‌ به‌ رنگ‌ قهوه‌اي‌ تيره‌ يا مايل‌ به‌ زردو شفاف‌ است‌ و زيره در کرمان بيشترين سطح کشت را دارد.

ترکيبات شيميايي

زيره‌ سياه‌ حاوي‌ تانن‌، موم‌، مواد رزيني‌، يک‌ روغن‌ ثابت‌ سبزرنگ‌، موسيلاژ، مواد قندي‌، مواد ازته‌ و اسانس‌ که‌ شامل‌ دي‌هيدروکاروئول‌، نوعي‌ ترپن‌ به‌نام‌کارون‌ و دونوع‌ ستن‌ مي‌باشد.
قسمت‌ مورد استفاده‌ داروي‌ زيره‌ سياه‌ ميوه‌ آن‌ است‌ که‌ در تيره‌ ماه‌ سال‌ دوم‌ باقطع‌ کامل‌ گياه‌ صورت‌ مي‌گيرد و مي‌گذارند تا برسد.

خواص‌ و اثرات‌ دارويي‌

طبع‌ زيره‌ سياه‌ خيلي‌ گرم‌ و خشک‌ است‌.
زيره‌ سياه‌ داراي‌ خواص‌ مدر، بادشکن‌، مقوي‌، زيادکننده‌ شير، قاعده‌آور، نيرودهنده‌، ضد کرم‌، هضم‌ کننده‌، ضد تشنج‌، قابض‌، معرق‌، مقوي‌ معده‌، قاطع‌ اسپرم‌ است‌.

زيره‌ سياه‌ در موارد بلع‌ هوا، نفخ‌ شکم‌، برطرف‌ کردن‌ سوءهاضمه‌، تسهيل‌ هضم‌ غذا، دل‌ پيچه‌ کودکان‌، انگل‌ معده‌ و روده‌، دفع‌ بادهاي‌ کليه‌ و مثانه‌، تنگي ‌نفس‌، خفقان‌ سرد، سکسکه‌ نفخي‌، استسقاء به‌کار مي‌رود.

زيره‌ يک‌ داروي‌ سنتي‌ براي‌ رفع‌ سوءهاضمه‌ خصوصاً نفخ‌ شکم‌ است‌.
خوردن‌ زيره‌ يا روغن‌ آن‌ در رفع‌ سوءهاضمه‌ و دل‌ دردهاي‌ کودکان‌ مفيد است‌.
زيره‌ داراي‌ خاصيت‌ ضدگرفتگي‌ دارد و براي‌ رفع‌ گرفتگي‌هاي‌ دوران‌ قاعدگي‌مفيد است‌.

مقوي‌ بدن‌ و چاق‌ کننده‌ است‌. معده‌ را گرم‌ و تقويت‌ مي‌کند و کرم‌ تنيا را دفع‌مي‌کند. و اثر قابل‌ ملاحظه‌اي‌ در جلوگيري‌ از ايجاد بادهاي‌ اضافي‌ در روده‌ و درمان‌اسهال‌ دارد.

دم‌ کرده‌ يک‌ قاشق‌ مرباخوري‌ ميوه‌ له‌ شده‌ زيره‌ سياه‌ در نيم‌ ليتر آب‌ جوش‌براي‌ تنبلي‌ اعمال‌ گوارشي‌ 2 ـ 1 گرم‌ ، بي‌اشتهايي‌، باد يا درد روده‌ مصرف‌ مي‌شود و دانه‌ زيره‌ را يا مي‌جوند و يا از گرد گياه‌ مخلوطي‌ در آب‌ ميل‌ مي‌نمايند.

مصرف دم کرده زيره سياه و يا جويدن آن در رفع و کاهش دردهاي ناشي از قاعدگي، دردهاي روده وبي اشتهايي بسيار مؤثر است، براساس تحقيقات انجام شده توسط " دانشجويان دانشگاه آزاد و اعضاء هيئت علمي دانشگاه علوم پزشکي گرگان، مصرف زيره سياه يا روغن آن در رفع سوء هاضمه و دل دردهاي کودکان و تنگي نفس نيز، کاربرد فراواني دارد، اين گروه با تحقيقات خود دريافتند: دم کرده زيره سياه همراه با گياه " اوجي " در رفع اسهال، نفخ و سندرم تحريک پذيري روده مفيد است و بررسي ها نشان داد که اين گياه داراي خواص ضد عفوني کنندگي، ضد کرم، ‌ضد تشنج و شل کننده عضلات بوده و مقوي و نيروبخش است؛ بنابراين مصرف آن به افراد داراي مشکلات مذکور توصيه مي شود

 




نویسنده : مهندس حارث آبادی تاریخ : سه شنبه 17 دی 1392

روزهای خوب خواهد آمد..........؟؟؟؟

 



:: برچسب‌ها: عکس جمله دار ،آموزنده،سرنوشت ،روزهای خوب,

نویسنده : مهندس حارث آبادی تاریخ : سه شنبه 17 دی 1392

تقویم باغی

تقویم زمانی عملیات باغی

ماه

توصیه کودی

عملیات باغی

بررسی وضعیت آفات

خرداد

دهه سوم

کود ازته

هرس پاجوش، پیوند، مبارزه مکانیکی با علفهای هرز

پسیل، پروانه برگخوار، سن سبز، سن قرمز، کاپنودیس

تیر

دهه اول

____

مبارزه مکانیکی با علفهای هرز، هرس پاجوش

پسیل، پروانه برگخوار، سن سبز

تیر

دهه دوم

____

مبارزه مکانیکی با علفهای هرز، هرس پاجوش

پسیل، پروانه برگخوار، سن سبز

تیر

دهه سوم

____

مبارزه مکانیکی با علفهای هرز ،

هرس پاجوش

پسیل ، پروانه برگخوار ، سن سبز

مرداد

دهه اول

____

هرس پاجوش، مبارزه مکانیکی با علفهای هرز

پسیل، پروانه برگخوار، پروانه پوست خوار، سن سبز، کنه معمولی

مرداد

دهه دوم

____

هرس پاجوش، مبارزه مکانیکی با علفهای هرز

پسیل، پروانه برگخوار، پروانه پوست خوار، سن سبز، کنه معمولی

مرداد

دهه سوم

____

هرس پاجوش، مبارزه مکانیکی با علفهای هرز

پسیل، پروانه برگخوار، پروانه پوست خوار، سن سبز، کنه معمولی

شهریور

دهه اول

____

هرس پاجوش

پسیل، شب پره خرنوب، کنه معمولی

شهریور

دهه دوم

____

هرس پاجوش

شب پره خرنوب، کنه معمولی

 

تقویم زمانی عملیات باغی

ماه

توصیه کودی

عملیات باغی

بررسی وضعیت آفات

شهریور

دهه سوم

____

هرس پاجوش

شب پره خرنوب، کنه معمولی، زنبور مغزخوار

مهر

دهه اول

____

____

زنبور مغزخوار، شب پره خرنوب، کاپنودیس

مهر

دهه دوم

____

____

زنبور مغزخوار، شب پره خرنوب، کاپنودیس

مهر

دهه سوم

____

انتقال نهال گلدانی

زنبور مغزخوار، شب پره خرنوب، کاپنودیس

آبان

دهه اول

____

انتقال نهال گلدانی

کاپنودیس

آبان

دهه دوم

کودهای فسفره و پتاسه

انتقال نهال گلدانی

کاپنودیس

آبان

دهه سوم

کودهای فسفره و پتاسه، محصول پاشی اسید بوریک

انتقال نهال گلدانی

کاپنودیس

آذر

دهه اول

کودهای فسفره و پتاسه، محلول پاشی اسید بوریک

هرس زمستانه

(ناخنک، سربرداری، تنک شاخه و فرم)

کاپنودیس

آذر

دهه دوم

کودهای فسفره و پتاسه، محلول پاشی اسید بوریک

هرس زمستانه

(ناخنک، سربرداری، تنک شاخه و فرم)

کاپنودیس


تقویم زمانی عملیات باغی

ماه

توصیه کودی

عملیات باغی

بررسی وضعیت آفات

آذر

دهه سوم

کودهای فسفره و پتاسه، محلول پاشی اسید بوریک

هرس زمستانه

(ناخنک، سربرداری، تنک شاخه و فرم)

 

 

کاپنودیس

دی

دهه اول

کودهای فسفره و پتاسه، سولفات آهن، سولفات روی، سولفات مس، محلول پاشی اسید بوریک

هرس زمستانه

پاشش روغنهای آلی و معدنی

____

دی

دهه دوم

کودهای فسفره و پتاسه، سولفات آهن، سولفات روی، سولفات مس، محلول پاشی اسید بوریک

هرس زمستانه

پاشش روغنهای آلی و معدنی

____

دی

دهه سوم

کودهای فسفره و پتاسه، سولفات آهن، سولفات روی، سولفات مس، محلول پاشی اسید بوریک

هرس زمستانه

پاشش روغنهای آلی و معدنی

____

بهمن

دهه دوم

کودهای فسفره و پتاسه، سولفات آهن، سولفات روی، سولفات مس، محلول پاشی اسید بوریک

هرس زمستانه

پاشش روغنهای آلی و معدنی

____

بهمن

دهه سوم

­­____

هرس زمستانه

پاشش روغنهای آلی و معدنی، کاشت نهال

 

____

 

تقویم زمانی عملیات باغی

 

توصیه کودی

عملیات باغی

بررسی وضعیت آفات

اسفند

دهه اول

کود ازته

انتقال نهال، کاشت بذر در خزانه

____

اسفند

دهه دوم

کود ازته

انتقال نهال، کاشت بذر در خزانه

____

اسفند

دهه سوم

­­ کود ازته

انتقال نهال، کاشت بذر در خزانه

____

 

منابع:
-    اصول کاربردی کاشت و مراقبت باغ پسته- 1384  -  میر بهروز غیبی ، سهراب جوادی خسرقی – نشر علوم کشاورزی کاربرد
-    خبرنامه پسته انجمن پسته ایران- سال دوم شماره های 44 ، 45 و
-سایت رسمی انجمن پسته ایران
برگرفته از وبلاگ کوه زر داورزن


:: برچسب‌ها: تقویم باغی،هرس آفات،توصیه کودی،عملیات باغی،بررسی وضعیت آفات,

نویسنده : مهندس حارث آبادی تاریخ : دو شنبه 9 دی 1392



تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به مرکز جهاد کشاورزی حکم آباد مي باشد.