مرکز جهاد کشاورزی حکم آباد
علمی،آموزشی،اطلاع رسانی

زمان و میزان مناسب استفاده از روغن ولک خواص درمانی هندوانه خواص پرتقال میوه نوروزی...... (ثروتمند بودن دلیلی قطعی بر بخشندگی نیست) دیگر نگران نباشید کود و سم غیر شیمیایی در راه بازار است...... جدید ترین عناوین خبری دنیای کشاورزی بیشتر در مورد دمنوش ها بدانید.... کمک 10 هزار میلیارد ریالی جهت آبیاری تحت فشار با رعایت این عوامل دیگه از شر پسیل راحت میشین..... چگونه عسل طبیی را بشناسیم در مورد پسته بیشتر بدانیم کوچکترین هندوانه جهان درمان فوری سرما خوردگی نگاه به زندگی....... خواص دارویی زیره سیاه روزهای خوب خواهد آمد..........؟؟؟؟ تقویم باغی خواص دارویی پیاز یا بهتر بگم داروخانه کامل بخونید ضرر نمی کنید


مزایای تسطیح لیزری:

مزایای تسطیح لیزری:

طبق آمار تسطیح لیزری اراضی باعث صرفه جویی 35 درصـدی مصـرف آب ، افـزایش 25 درصـدی عملــکرد ، کاهش 32 درصدی نیروی کار و افزایش سطح زیر کشت می شود.

از مزایای استـفاده از این سیستم نسبت به دیگر سـیستمهای تسـطیح می توان به کاربرد آسـان و عدم نیاز به علوم مهـندسی ، دقت بسیـار بالا (5 میلی متر در 100 متر) ، عدم نیاز به ماشین آلات سنگین ، حفظ ساختمان خاک ، سرعت عمل بسـیار بالا، انجام عملیات خاکورزی حین تسـطیح ، تسـهیل کـاشت و داشت و برداشت ، حذف هزینه های سنـگین نقشه برداری ، استقامت بسیار بالای دستگاه نسبت به مدلهای مشابه ، مورد تأیید جهاد کشاورزی ، کاهش تلفات محصول هنگام برداشت ، کاهش هزینه های آبیاری و کاشت و برداشت و ... می توان نام برد.

 

 

تعریف عمومی تسطیح Land Leveling لندلولینگ

هموار سازی، صاف کردن و ایجاد شیب مناسب در زمین با در نظر گرفتن ضریب نفوذپذیری و بافت خاک، جهت جلوگیری ازتندآب و فرسايش سطحي و بوجود آوردن شرایط یکسان و هماهنگ توزیع آب در يك عمق، در سراسر مزرعه.

به عقیده آقای پروفسور Michael E Salassi (میشل ای سالاسی) از دانشگاه لوئیزیانای آمریکا هدف از تسطیح، ایجاد شیب دریک اندازه معین بر حسب بافت و ساختمان خاک به منظور نفوذ مناسب ( هوا، آب، ریشه )، زهکشی خوب و بهبود بخشیدن به توزیع یکنواخت مواد غذائی، آب و افزایش راندمان آبیاری ثقلی است.

این پروفسور آمریکائی که در اکثر دانشگاه های دنیا کار تدریس و تحقیق در رابطه با آبیاری سطحی را دنبال می کند عقیده دارد صاف و هموار کردن زمین برای مقاصد مختلف و به چندین روش انجام میشود.

لندلولینگ لندگریدینگ لندفُرمینگ

Land Forming, Land Grading, Land Leveling

یک اصطلاح کلی برای هموارسازی و صاف کردن زمین بر اساس عوارض طبیعی، کاری که سالهاست به صورت سنتی در کشور ما با انواع ماله و لولرهای متنوع انجام میشود.

Land Smoothing, Land planning لنداسموتینگ لندپلنینگ

تسطیح دقیق با در نظر گرفتن شیب به طوری که خطا به صفر نزدیک شود یعنی دقیقترین نوع تسطیح در این روش تمام نقاط زمین هم ارتفاع شده و یک سطح کاملاٌ مساوی با شیب یکسان ایجاد میشود.

به طور کلي مزاياي تسطيح اراضي را مي‌توان در موارد زير خلاصه کرد:

· حفظ، احيا و بهر‌ه‌برداري بهينه از منابع طبيعي تجديد شونده نظير آب و خاک

· افزايش توليد محصولات کشاورزي در واحد سطح و کاهش هزينه توليد

· صرفه‌جويي در مصرف آب

· ايجاد بستر مناسب جهت کشت‌وکار مکانيزه و کاهش سختي کار کشاورزان

· صرفه‌جويي در زمان آبياري، افزايش کارآيي و بهينه‌سازي مصرف ساير نهاده‌هاي کشاورزي

· ايجاد زيربناهاي لازم و آرايش هندسي مطلوب جهت پي‌ريزي بهره‌برداي سيستم‌هاي تکامل يافته‌تر و پيشرفته‌تر آبياري

· ايجاد زمينه لازم جهت برنامه‌ريزي و به‌کارگيري الگوي کشت مناسب و تناوب زراعي صحيح و مبارزه با بيماري‌ها به نحو مطلوب

· سهولت برداشت محصول و پايين آمدن تلفات حين برداشت



:: برچسب‌ها: مزایا،اراضی،تصتیح،لولر لیزری,

نویسنده : مهندس حارث آبادی تاریخ : سه شنبه 28 آبان 1392



تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به مرکز جهاد کشاورزی حکم آباد مي باشد.